tiistai 28. elokuuta 2012

Probiootteja ja kilpirauhaspaneeli

Ennen kertomusta Ahvenanmaan matkasta halusin kirjoitella ensin hiukan ajankohtaisemmasta aiheesta.

Eli kuten kerroin jo aiemmin, minulle teetetyn ruuansulatusanalyysin mukaan sain antibiootti- ja probioottikuurin häätämään huonot bakteerit suolistosta ja tuomaan hyviä tilalle. Kävi kuitenkin niin, että nuo antibiootit maksoivat ihan hillittömästi (rapiat 100 euroa paketti), joten lääkärin kanssa keskusteluani sovittiin, että mennään pelkillä probiooteilla.

Tilasin iHerbistä kahta eri probioottivalmistetta sekä kävin Life -myymälästä hakemassa Replete Intensive -probioottipusseja (jotka nekin maksoivat jonkin verran). Repletekuuri on nyt syöty ja jatkan noilla kahdella valmisteella. Olo on ehkä hiukan parempi kuin ennen, ainakin maha toimii säännöllisemmin. Ja olenpa tuntunut välillä oikein nälän! En meinaan juuri koskaan tunne varsinaista nälkää, vaan tiedän muuten tunteesta koska pitää syödä. Eli menossa ollaan kohti parempaa. :) Toivottavasti vieläkin paremmaksi muuttuu, kun saan sen pari kuukautta syötyä noita valmisteita.



Mutta sitten se ajankohtaisempi juttu. Koska huonot bakteerit, joita minulla oli, eivät voineet selittää kaikkea oireiluani, lääkärini kysyi onko ok teettää MDD:n kilpirauhaspaneeli. En oikein ymmärtänyt miksi, en uskonut että kilpparissani olisi mitään vikaa. Suostuin kuitenkin, koska yllättäen luotan enemmän lääkärin ammattitaitoon kuin omaan mututuntumaani. :D Kävin lähikaupungin Lääkäritalossa otattamassa verinäytteet eräs maanantaiaamu ja sieltä ne matkasivat Helsingistä MDD:n kautta Amerikkaan.

Tulokset tulivat minulle ja lääkärilleni eilen, vaikka olin odottanut niitä vasta ensi viikolle. Parempi näin! :) Mutta nyt olen melko hämmentynt. Tulosten mukaan kaikki ei selvästikään ole ihan niinkuin pitäisi. Kaikki arvot olivat viiterajoissa, mutta sen olen kilpirauhasjutuista lukenut, ettei se kerro koko totuutta. Mitä tuossa laskeskelin, erään kahden hormonin suhde olisi hyvä olla ainakin 20, minulla oli päälle 9.. Hmm. Varailenkin soittoajan lääkärille, jotta saan selvyyden tähän. En kyllä ikinä olisi uskonut että minulla voisi olla kilpirauhasen kanssa jotain.. Melkoisesti jännittää, voiko tässä olla syy kaikkiin muihin oireisiini?



Palaillaan jatkokertomuksella kunha itsekin tiedän enemmän. :)

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti