tiistai 18. joulukuuta 2012

Varsinainen diagnoosi

Jälleen on käyty lääkärin vastaanotolla ja saatu lopullinen selvyys asioihin. :) Nyt olen siis taas kotona ja taisin napata Helsingin reissulta mukaan orastavan flunssan alun.. Flunssankarkotuskeinot siis kehiin! Niitä ehdinkin kuuntelemaan matkalla Chris Kresserin uusimmasta podcastista. Siinä oli mielenkiintoista asiaa flunssarokotuksista sekä flunssan hoidosta&ehkäisystä luonnollisesti. Suosittelen! :)

Mutta itse asiaan, eli mitä sain lopulliseksi diagnoosiksi: minulla ei olekaan varsinaista lisämunuaisen uupumusta! Tosin jos tilanne jatkuisi vanhaan malliin, ei se kuulemma kovin kaukanakaan olisi. Mutta olen suoraan sanoen todella helpottunut, kun tilanne ei olekaan niin vakava kuin olin ajatellut. Olin jo ehtinyt hyväksyä, että minulla on lisämunuaisen uupumus, ja että siitä toipuminen vie aikaa. Mutta kun tilanne ei olekaan niin paha, niin ehkä toipumiseen ei menekään ihan yhtä kauaa.. :) Samalla toki ymmärrän, että toipuminen on yksilöllistä ja tapahtuu omaa kehoa kuunnellen. Pientä parannusta oli jo tapahtunut ainakin verenpaineen osalta, joka oli noussut. :)

Nyt vaan jatkan tankkausta, aloitan Sovijärven suositteleman Paranemiset avaimet -kirjan lukemisen (tuli juuri postissa!), jatkan määrättyjen lisäravinteiden käyttöä ja rentoudun. Elämä näyttää niin valoisalta nyt! Vihdoin itsekin aidosti uskon paranemiseeni (tai no, olen uskonut jo viime vastaanottokäynnistä asti). :) Mutta nyt asia tuntuu vielä enemmän saavutettavissa olevalta. Innolla odotan mitä ensi vuosi tuo tullessaan. :)

Niin ja ennen uuutta vuotta on joulukin - jo alle viikon päästä! Tämä onkin ensimmäinen jouluni paleolla, joten hiukan olen saanut miettiä ja soveltaa perinteiden - ja erityisesti ruokien - kanssa. Kokeilun alla on mm. paleot joulupiparit ja -laatikot. Kokeiluista ja niiden onnistumisista lisää tuonnempana. :)

Nyt suunnitelmana on vaan nauttia hyvästä fiiliksestä ja joulusta! :)

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti