maanantai 31. joulukuuta 2012

Hyvää Uutta Vuotta 2013!

Vuosi on jälleen vaihtumassa. Heidi kirjoitteli Quinoaa -blogissaan viisaita ajatuksia uudesta vuodesta.  Olen itsekin pohtinut tulevaa vuotta ja odotan innoissani mitä se tuo tullessaan. En oikeastaan malttaisi odottaa. :) Voin vihdoinkin hyvin ja olen paranemassa ja uskon että tulen olemaan oma "vanha" itseni. Lisäksi ounastelen, että pääsykoelukemiset sujuvat paremmin kuin vuosi sitten ja että olen yleisesti energisempi. Ensi vuosi - ja tulevaisuus yleensäkin - tuntuu todella valoisalta tällä hetkellä!


Ensi vuoteen liittyen joku onkin ehkä huomannut facebookissa oheisen kuvan. Ideana on etsiä kolme englanninkielistä sanaa ja laittaa ne muistiin, ns. tavoitteiksi. Ja nimenomaan ne ensimmäisenä huomatut sanat. :) Itse löysin sanat intelligence, power ja freedom. ;) Muita omia tavoitteitani on muunmuassa kokonaisvaltainen hyvinvointi, oman jaksamisen kuuntelu (eli tarpeeksi lepoa), usko itseeni ja tekemisiini sekä pohtiminen mitä oikeasti haluan.

Lueskelin joku päivä myös Chris Kresserin loistavia sivuja. Kresser oli pari päivää sitten kirjoittanut postauksen kiitollisuudesta. Itsekin olen nyt noin puoli vuotta pitänyt kiitollisuuspäiväkirjaa, jossa kirjoitan joka päivä asioita ylös, joista olen kiitollinen sinä päivänä. Kresser oli kuitenkin listannut laajempia asioita, joista on kuluneen vuoden aikana kiitollinen. Aloin pohtimaan samaa asiaa omalta kantiltani ja totesin, että on hurjasti laajempia asioita joista olen kiitollinen. :) Listasin ylös tärkeimpiä:


Perhe. Olen kiitollinen perheenjäsentemme lämpimistä väleistä ja läheisyydestä. Ja siitä, että he tukevat, ovat ymmärtäväisiä ja jaksavat kuunnella huoleni, iloiset asiat, sekä uudet päähänpistoni.

Muut ihmiset. Uusien ihmisten tapaamisesta voi saada niin paljon, niin paljon. Olen kiitollinen uusista tuttavuuksista ja heidän tuomastaan lisästä elämääni, ja tietysti myös nykyisistä ystävyyssuhteista.

Välivuosi. Tähänastisen elämäni paras päätös. Olen kiitollinen, että aloin oikeasti kuuntelemaan itseäni, enkä sitä mitä muut sanovat ja tein itse päätöksen välivuodesta. Tämän myötä olen alkanut entistä enemmän pohtia sitä, mitä juuri minä haluan. Ymmärsin, että elän elämääni on itseäni varten eikä muiden mielipiteillä ole oikeastaan väliä. Olen niin paljon onnellisempi nyt. Olen myös kiitollinen ylipäätään koko mahdollisuudesta viettää välivuosi kotona.

Oma hyvinvointi. Vielä vuosi sitten voin huonosti, niin fyysisesti kuin henkisestikin. Olen kiitollinen, että aloin kuuntelemaan itseäni ja kehoani ja että jaksoin selvittää asioita niin kauan, kunnes sain vastauksen oireisiinu. Lisäksi opin hiljentymään, rauhoittumaan, kuuntelemaan jaksamistani ja kehoni viestejä, sekä olemaan enemmän läsnä tässä hetkessä. Olen myös hyvin hyvin kiitollinen, että löysin optimaalisen ravitsemuksen aka paleon, jolla voin paremmin kuin koskaan ja joka on myös muuttanut ajattelutapaani evolutiivisempaan suuntaan. Olen sen myötä saanut uusia näkökulmia sekä oppinut kyseenalaistamaan asioita. Olen kiitollinen hyvästä olosta.


Mistä sinä olet kiitollinen tänä vuonna? :) Ja vähän pidemmin mainittua kirjoitusta lainatakseni: "What are you grateful for this year? What changes have you seen in your health? Who in your life are you thankful for? What accomplishments are you proud of? What else in your life do you appreciate?"


Nyt poksauttelemaan muutama raketti ja odottelemaan vuoden vaihtumista. Kuitenkin sitä ennen toivottelen
Iloa ja onnea vuodelle 2013!

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti